De koffer in....

23 april 2021 - Terschelling, Nederland

Weet niet zo goed waar ik beginnen moet, want in dit hondenleventje gebeurt best veel nu ๐Ÿ˜…

Gebleven bij de boerderie op Texel en weet niet wat ik allemaal rook en zag, maar kreeg 't gevoel dat ik daar als enige de boel moest bewaken want die kippen, paarden en katten doen maar wat ๐Ÿฅด zelfs de boer en boerin waren erg onder de indruk van mijn talent!๐Ÿคฉ

Alleen was er iets gebeurd wat vrouwtje beetje lastig vond. Er lag een paardenkind best lang te slapen en ze aaide zacht over zijn wang. Ik mocht even snuffelen, maar wat ik ook deed, hij bewoog niet...vond 't maar raar, maar voelde dat ik voorzichtig moest doen. En toen ik op een ochtend naar buiten ging en gelijk weer daarheen wilde was 'ie weg, naar de paardenhemel denk.. ๐Ÿ˜” ๐ŸŒŸย

Verder op mijn kleine pootjes heel wat afgewandeld๐Ÿ‘๐Ÿผ Ik mocht ook achterop de fiets en dat is cool want dan zie ik vanalles en soms stak ik mijn kleine koppie ff onder vrouwtje haar arm door, wilde natuurlijk niets missen ๐Ÿ˜Š Andere mensen hoorde ik (wanneer wij voorbij kwamen) vaak ooohhh en ahhhww zeggen, maar wanneer ik dan om mij heen keek zag ik niets bijzonders ๐Ÿคทโ€โ™‚๏ธ

En inene waren wij op een ander eiland (denk ik) want het rook anders en kon de boerderie ook niet meer vinden.. ๐Ÿค” Wel heel veel zand en wind, dus deed beetje stout door de duinen in te vluchten. Ik was nog maar een stipje.. Maar toen ze mijn naam riep met "lekkers??" erachteraan, rende ik zo hard als ik kon en veroorzaakte zelfs een stofwolk van zand! Ik!! Hahaha, best knap ๐Ÿ˜Ž

Maar ok, zolang vrouwtje in de buurt is hobbel ik gewoon gezellig mee ๐Ÿค— Alleen lag er in onze nieuwe slaapplek vloerbedekking brrr.. als ik iets eng vind is dat het wel, want dan hoor ik mezelf niet lopen en dat klopt niet๐Ÿ˜ฌ Ook was er een poes ๐Ÿ™€ en die dacht zeker dat hij de baas was daar?!? Nouwww mooi not, ik zou hem wel eens ๐Ÿ’ช vooral toen ik een krabbel kreeg๐Ÿ˜ณ Vloerbedekking of niet ik laat mij niet zomaar krabbelen, dus blafte die poes zo 't luikje uit. Dus.ย

Maar net toen ik had laten zien wie de baas was .. gingen wij alweer naar de โ›ด en toen dacht ik ja doei ik ga slapen en zie wel waar wij heen gaan (met 1 oog open dan, want moest toch wel in de gaten houden wat er gebeurde) Er waren tenslotte ook andere honden aan boord, maar ik lag veilig onder mijn dekentje onzichtbaar te zijn, goed hรจ โœŒ๏ธย

En toen stond er ineens een mevrouw op de kade die mijn naam wist.. Ik dacht huh?? Ik kende haar geurtje niet, maar vrouwtje deed alsof het heel normaal was. Ik kon 't allemaal niet meer volgen en eenmaal in die mevrouw haar auto, bleef ik haar aankijken zo van ken ik u?? Weet zeker dat vrouwtje haar ook niet eerder had ontmoet, maar zat gelukkig veilig op schoot en dan is 't snel goed โ˜บ๏ธ en toen wij eenmaal bij haar huis waren had ze een kleed neergelegd en een bakje water, ik kreeg nog iets lekkers en om te bedanken kroop ik gezellig tegen dit nieuw vrouwmens aan ๐Ÿค—

Dus ik weet 't allemaal niet meer, maar zolang vrouwtje mij nergens achterlaat reis ik desnoods de wereld met haar rond ๐Ÿ’ž

Daarom ben ik voor de zekerheid maar in haar koffer gaan liggen, je weet maar nooit ๐Ÿคช

๐Ÿพ

Fotoโ€™s

1. Ineke Wilders:
    23 april 2021
    Ow!!๐Ÿฅฐ wat ontroerend en schattig!!
    En wat erg voor jouw vrouwtje.. dat van dat paard.. het was vast nog jong.. overal zijn blije dingen maar ook verdrietige.. daar wen je nooit aan; fijne verdere vakantie Gucci en een vette lik voor je vrouwtje!!! Slaap lekkerrrr.. in koffers lig je veilig
  2. Isolde:
    24 april 2021
    Het paard was niet gezond meer, dus het kon helaas niet anders...

Vandaag mag ik uit de koffer en achterop de ๐Ÿšฒ
    Dankjewel en vette lik terug ๐Ÿค—๐Ÿพ
  3. Gerard van Hulzen:
    24 april 2021
    Gucci, wat tref je het weer. Overal nieuwe geurtjes en plekjes om je plasje neer te leggen. Laat maar weten dat je er geweest bent. Dat doen baasjes ook altijd, alleen dan op een andere manier ๐Ÿ˜œ
    Ik geniet met je mee en kijk iedere dag of je mandje er nog staat en er geen vreemde hondjes op je plekje zitten.
    Als je weer bekende geurtjes ruikt kom dan maar weer snel met je baasje langs. Dan krijg je wat lekkers. Vind Mojo stiekem ook leuk (en vooral lekker want dan krijgt hij ook iets extraโ€™s)
  4. Isolde:
    24 april 2021
    Hahaha nou zeg dat, pies me een ongeluk ๐Ÿ˜…
    Ahh wat fijn lieve buurman! En jaa gezellig om weer op visite te gaan bij Mojo, hoop dat alles goed gaat met hem ๐Ÿ‘๐Ÿผ
    Geef lieve buurvrouw een pootje van mij en tot na de vakantie โœŒ๏ธ๐Ÿพ
  5. Mojo:
    24 april 2021
    Hee lekkere teef, Mojo hier. Baas is druk bezig met het huis dus kon ik effe zโ€™n onbemande telefoon pakken. Gelukkig zijn mโ€™n nagels niet zo lang zodat ik netjes kan typen. De vorige keer dat ik dit deed was alles onleesbaar.

Lekker hรจ, dat wildplassen. Wij kunnen dat overal lekker doen en we krijgen dan vaak nog iets lekkers als we het gedaan hebben. Wat een hondenleven, hahaha.

Nou, ik moet weer gaan. Ik zie dat de baas klaar is. En als hij mij betrapt haalt ie vast mโ€™n snoet ID van de telefoon. En dan kan ik je niet meer bereiken. ๐ŸพMojo
  6. Isolde:
    24 april 2021
    Whaaaaaahaha, rare buurhond ๐Ÿ˜‚ ik stiekem de foon uit vrouwtje haar rugzak gehaald... Dus hou 't ff kort Mojo ๐Ÿ˜‰ Zit heerlijk achterop de ๐Ÿšฒ en kan dan heel hard blaffen naar de grootste honden, want nu ben ik de grootste ๐Ÿ’ช๐Ÿ˜Ž nou doeiiii grtjes vanaf Terschelling ๐Ÿพ
  7. Tante Ko:
    29 april 2021
    Hey lieve Koetsiefloepsie hier je leuke mensetante ;-) uit het verre zuiden. Wat een belevenissen allemaal en ik snap het dat jij het soms niet meer snap nie hoor! Je tante loopt een beetje achter qua lezen van jou avonturen maar ik haal ze in hoor! Geef je vrouwtje een dikke kroel van mij en laat je niet kisten (kofferen) door alle dierengespuis! Veel plezier samen!
  8. Isolde:
    29 april 2021
    Wat leukkkk lieve mensetante!! Doe maar rustig aan hoor met inhalen en mag ik dan na de vakantie bij jullie ff bijkomen, want vrouwtjesmens is niet te stoppen... Nouja, voor cappuccino, plaspauze en een leuk winkeltje hier en daar. Vaak mag ik tussendoor ook uitrusten hoor, dan zoeken wij een plekje en krijg ik water en deelt ze haar brood met mij, lekker joh ๐Ÿ˜‹ ๐Ÿ˜‹ ๐Ÿ˜‹ Ook mijn eigen snoepjes gaan mee voor onderweg en daarom ren ik wel eens stiekem weg, want ik kom alleen terug wanneer vrouwtje "lekkers!" roept. Ik laat mij op Ameland "kasten" haha.. Anyways pootje van Koetsie, Koezzebeest, Guzzi, Koetsiefloepsie en Gucci ๐Ÿพโค๏ธ